reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Slama

Martin Slama

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Skutočný priateľ s tebou veselo spieva, keď si na vrchole hory a ticho kráča po tvojom boku údolím. Zoznam autorových rubrík:  HikingCykloTravelTechnics

reklama

Hiking

Dvojdňový Mönch /hiking/

Martin Slama

Dvojdňový Mönch /hiking/

Minulý rok sme boli s KST Lozorno vo Švajčiarsku, s ubytovaním v horskej obci Adelboden. Bolo super! Hory, dobrá partia a parádne výlety. No, iba jeden sa mi vryl do pamäti a podľa mňa bol jeden z najlepších.

  • 17. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 398x
  • 2
Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (4. časť) /hiking/

Martin Slama

Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (4. časť) /hiking/

A je to tu! Vitajte pri poslednej časti tohoto dobrodružstva. Budeme úspešní? To sa hneď dozviete. Tak vám teda prajem príjemné čítanie...

  • 11. jún 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 053x
  • 5
Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (3. časť) /hiking/

Martin Slama

Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (3. časť) /hiking/

Tak a je tu tretia časť nášho dobrodružstva. Pomaly, ale isto sa blížime k nášmu cieľu. Budeme úspešní? Uvidíme...

  • 22. máj 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 581x
  • 6
Prespávačka pod Ohnišťom /hiking/

Martin Slama

Prespávačka pod Ohnišťom /hiking/

Tak, ako každý rok, aj tento som sa snažil zorganizovať nejakú, ako mi hovoríme, prespávačku. Tentokrát sa zozbierali až štyria ľudia, čo je zatiaľ najviac za celú dobu týchto akcií.

  • 3. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 367x
  • 2
Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (2. časť) /hiking/

Martin Slama

Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (2. časť) /hiking/

Tak a je tu pokračovanie nášho Himalájskeho dobrodružstva. Stúpame vyššie, dýcha sa nám ťažšie. Ako pekne sa to rýmuje. Nech sa páči, ideme...

  • 21. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 342x
  • 2
reklama
Zimný Veterlín /hiking/

Martin Slama

Zimný Veterlín /hiking/

Záhorie a s tým súvisiace Malé Karpaty je moja srdcovka. Už ich mám skoro celé pochodené, ale vždy sa sem rád vraciam. Neviem, napĺňa ma tu taký príjemný pocit.

  • 31. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 234x
  • 3
Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (1. časť) /hiking/

Martin Slama

Himalájske dobrodružstvo na Island Peak (1. časť) /hiking/

Vždy som túžil pozrieť sa do ďalekých Himalájí a keď sa mi naskytla príležitosť ešte k tomu vystúpiť aj na jeden z ich vrcholov, neváhal som ani chvíľku. A ako toto dobrodružstvo nakoniec skončilo?

  • 27. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 534x
  • 7
Víkendovka na Ostredok cez Kráľovu Studňu /hiking/

Martin Slama

Víkendovka na Ostredok cez Kráľovu Studňu /hiking/

V poslednej dobe sa mi nejak časovo nedarilo chodiť na výlety a nie ešte na nejakú víkendovku. Takže keď Greg navrhol, že by sme mohli niečo uskutočniť, moja odpoveď nemohla byť iná, ako áno. ''Rozšíril to po okolí'' a nakoniec sa nás pozbieralo päť, takže bola predo mnou vidina parádneho víkendu. Pravdupovediac, mal som toho dosť veľa na práci, takže výber miesta som ponechal na Gregovi. ''Dvojdňovka'' na Ostredok s prespaním v Horskom hoteli Kráľova Studňa? Ideálne, môžeme vyraziť.

  • 11. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 401x
  • 4
Dominantný Vápeč /hiking/

Martin Slama

Dominantný Vápeč /hiking/

Vápeč, nachádzajúci sa v Strážovských vrchoch, nie je vysoký kopec, zaujme skôr svojím výrazným skalnatým vzhľadom v porovnaní s jeho okolím. Už párkrát som sa na neho chystal, no nie a nie sa to podariť. Keď raz Greg navrhol, že by sme mohli niekam vyraziť, spomenul som si práve na Vápeč.

  • 31. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 761x
  • 2
Na ''Vysokého švába'' (Hochschwab) /hiking/

Martin Slama

Na ''Vysokého švába'' (Hochschwab) /hiking/

A opäť vyrážam na hory s ''Lozorňancami''. Tentokrát na 2277 metrového ''Vysokého švába''. Že neviete o čom je reč? A čo Hochschwab? Tento vápencový vrch sa nachádza v severovýchodnej časti rakúskej spolkovej krajiny Štajersko v rovnomennom pohorí. Pohorie Hochschwab môžeme považovať za prvý veľhorský masív (od východu) obsahujúci všetky základné znaky alpskej krajiny, ako sú vysoké štíty, typické alpské lúky a hlboké doliny. Rozloha pohoria je 1050 km.

  • 26. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 526x
  • 2
reklama
Salatínska ''prespávačka'' v útulni Kriváň (2/2 časť) /hiking/

Martin Slama

Salatínska ''prespávačka'' v útulni Kriváň (2/2 časť) /hiking/

Tak a je tu pokračovanie (prvá časť) našej zimnej ''prespávačky'' a výstupu na Salatín. Pohodlne sa usaďte, prajem Vám príjemné čítanie...

  • 22. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Salatínska ''prespávačka'' v útulni Kriváň (1/2 časť) /hiking/

Martin Slama

Salatínska ''prespávačka'' v útulni Kriváň (1/2 časť) /hiking/

Na tento výlet som sa obzvlášť tešil. Po prvé, konečne sa mi podarilo zorganizovať tohtoročnú zimnú ''prespávačku'' a po druhé, strávil som ju s brachom a s dobrým priateľom, s ktorým sme sa, z určitých dôvodov, dosť dlho nevideli. Tak nebudem zdržovať a môžeme vyraziť... Spojenie do obce Biely Potok pri Ružomberku je síce v pohodičke, ale časovo by nám tento výletík nevychádzal ako jednodňovka, preto som sa rozhodol, že na Salatín si necháme dva dni. Úplne ideálne bolo, že sa pod ním nachádza aj útulňa. A tak bolo rozhodnuté, tohotoročná ''prespávačka'' bude tu.

  • 15. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 385x
  • 4
Schneeberg, čiže ''snehová hora'' /hiking/

Martin Slama

Schneeberg, čiže ''snehová hora'' /hiking/

Na Schneebergu, čiže ''snehovej hore'', keďže na jeho severných úbočiach vidieť sneh až do neskorej jari, som už bol (Zimný a zahmlený Schneeberg). Ako napovedá názov blogu, počasie nebolo vtedy najideálnejšie. Môj pôvodný plán na tento víkend bol ísť sám na nejaký výletík do Rakúska. V piatok poobede mi ale volal Lojzko, či by som s nimi nevybehol na Schneeberg. Aj tak som chcel ísť do Rakúska a ako som už napísal, minulý krát som hore nemal žiadne výhľady, tak som svoj plán pozmenil z ''ísť sám na výlet do Rakúska'' na ''ísť s dobrou partiou na výlet do Rakúska''.

  • 7. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 370x
  • 0
Zamrznutým potokom na Šiprúň

Martin Slama

Zamrznutým potokom na Šiprúň

Pôvodný plán uskutočniť, ako ja hovorím, tzv. prespávačku (prespať v nejakej útulni alebo v stane) nám bohužiaľ z časových dôvodov nevyšiel, ale to nám nezabránilo opäť sa s brachom vybrať na nejaký pekný výletík. Pozeral som niečo v okolí Ružomberka a do oka mi padol vrch Šiprúň. Je relatívne celkom vysoký, ešte 39 metrov a mal by rovných 1500 m n. m. . My sa musíme uspokojiť dnes s maximálnou dosiahnutou výškou 1461 m n. m. . Je to vlastne dvojvrchol, kde druhý má presne o dvadsať metrov menej. Tak je rozhodnuté a opäť si to mierime do Veľkej Fatry.

  • 17. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 301x
  • 2
Von z hmly na Drieňku /hiking/

Martin Slama

Von z hmly na Drieňku /hiking/

Na 1268 metrov vysoký Drieňok sa chystám už dlhšie, ale vždy sa to nejak zmenilo. Je to menej navštevovaný vrch vo Veľkej Fatre, ale výhľady z neho stoja za to. Problém je ale v tom, že v poslednej dobe mám ''šťastie'' na hmlisté počasie, tak už s tým nejak počítam dopredu, aby som nebol potom sklamaný, ale od výletu ma to neodradí. Dohadujem sa s Maňom, no nakoniec bohužiaľ nemôže ísť, nakoľko je chorí. Už niekoľko mesiacov sa pokúšame ísť spolu na výlet aj s kolegom Tomášom, ale raz má niečo on, niekedy ja, a tak sa nám to nejak nedarí. Dávam mu info, že sa cez víkend chystám na turistiku a čo sa nestane? Má čas. Super! Do partie sa pridáva aj bývalý kolega Andrej. Tak to by sme mali. Konečne nám to vyšlo, o to viac sa na tento výlet teším.

  • 25. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 151x
  • 0
reklama
Rozfúkaný Starý plášť /hiking/

Martin Slama

Rozfúkaný Starý plášť /hiking/

Zmenil sa mi plán na nedeľu, tak som si v sobotu večer sadol k mape a hľadal som, kam by som opäť vyrazil. Nemal som chuť veľmi cestovať, takže som pozeral niečo bližšie. Nedávno som na turistickom portále hiking.sk čítal o túre na Starý plášť v Malých Karpatoch. Je to celkom blízko aj doprava bola fajn, takže bolo rozhodnuté. Skúšam ešte zohnať nejakého sparring partnera, ale každý už má nejaký program, niekomu sa nechce, tak to bude "single" túra.

  • 5. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 965x
  • 0
Mliečna Ostrá Malenica /hiking/

Martin Slama

Mliečna Ostrá Malenica /hiking/

Nie vždy vyhľadávam iba vysoké vrchy. Niekedy si chcem ''vybehnúť'' aj na niečo nižšie a neštverať sa na skaly. Toto je jeden z takých výletíkov.

  • 20. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 667x
  • 2
Prázdno na Mont Blancu (2. časť) /hiking/

Martin Slama

Prázdno na Mont Blancu (2. časť) /hiking/

Tak a po prvej je tu samozrejme tá druhá časť nášho výstupu na Mont Blanc. Ako to dopadlo? Prečítajte si a uvidíte...

  • 24. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 248x
  • 8
Prázdno na Mont Blancu (1. časť) /hiking/

Martin Slama

Prázdno na Mont Blancu (1. časť) /hiking/

Zo začiatku začnime nejakým základným infom o Mont Blancu. Nebudem tu dopodrobna rozoberať, či je alebo nie je najvyšším vrchom Európy. Len na okraj. Elbrus (5642 m n. m.), ktorý sa nachádza v pohorií Veľký Kaukaz je zaradený z hľadiska politickej mapy do Európy, ale geograficky patrí skôr do Ázie. Každopádne je Mont Blanc so svojimi 4810 metrami najvyšším vrchom Álp, Západnej Európy a celkovo Európskej únie. Nachádza sa na francúzsko - talianskej hranici v Savojských Alpách v masíve Mont Blanc. Pokrytý je veľkým množstvom ľadovcov, z ktorých najväčší je Mer de Glace. Prvý výstup bol uskutočnený už celkom dávno, a to Jacquesom Balmatom a Michelom Paccardom dňa 8. augusta v roku 1786. Masívom prechádza známy, jedenásť kilometrov dlhý tunel, ktorý spája francúzske mesto Chamonix a Courmayeur, nachádzajúce sa v Taliansku.

  • 10. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 243x
  • 14
Švajčiarsko. Hory, hodinky a čokoláda. (2. časť)

Martin Slama

Švajčiarsko. Hory, hodinky a čokoláda. (2. časť)

Tak je tu druhá časť blogu o výlete vo Švajčiarsku. Dúfam, že sa vám tá prvá páčila. Pohodlne sa usaďte a prajem vám príjemné čítanie.

  • 12. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 649x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu